Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

„Oto najlepsze sposoby na poprawę swoich nawyków treningowych.

Reklama

pon., 12/13/2021 - 16:46 -- MagdalenaL

(CNN) – Gdybyś zapytał, większość ludzi prawdopodobnie powiedziałaby, że nie chodzi na siłownię wystarczająco często.

Motywacja może być wysoka, ale często szybko się ulatnia, a wraz z nią odchodzą regularne treningi. To jest problem, który naukowcy starali się rozwiązać w nowym badaniu wydanym w środę.

Nazywają je mega studium: nowe podejście do badań behawioralnych, które sprawdzało obecność na siłowni ponad 60 000 osób, aby odkryć najlepsze sposoby na zwiększenie frekwencji na siłowni.

Zamiast sprawdzać skuteczność jednego programu treningowego w porównaniu z grupą kontrolną, w tym badaniu przetestowano 53 różne taktyki, aby porównać ich skuteczność w porównaniu z innymi, jak również z grupą kontrolną.

„Jeśli ludzie mają nadzieję na zwiększenie swojej aktywności fizycznej lub zmianę zachowań zdrowotnych, istnieją bardzo tanie spostrzeżenia behawioralne, które mogą być wbudowane w programy, aby pomóc im osiągnąć większy sukces” - powiedziała główna autorka badania Katy Milkman, profesor James G. Dinan w Wharton School na Uniwersytecie Pensylwanii i autorka książki „How to Change: The Science of Getting from Where You Are to Where You Want to Be”.

Niektóre z najbardziej znaczących metod obejmowały planowanie: kiedy ćwiczysz, otrzymywanie przypomnień, dostarczanie zachęt i zniechęcanie do opuszczania więcej niż jednego zaplanowanego treningu z rzędu.


Źródło: Pixabay 

Planowanie, przypomnienie i nagradzanie

Badanie, które ukazało się w środę w czasopiśmie Nature, testowało programy przez cztery tygodnie w siłowniach 24 Hour Fitness, gdzie wejścia uczestników na siłownię były rejestrowane.

Proste programy, które zachęcały uczestników do planowania swoich treningów z wyprzedzeniem, przypominały im o ćwiczeniach za pomocą wiadomości tekstowej na 30 minut przed planowanym treningiem. Zachęta, oferująca punkty warte około 0,22 dolara na Amazonie za każdą wizytę, zwiększyła częstotliwość ćwiczeń o 9%, jak wynika z badania.

Program mógłby być jeszcze bardziej skuteczny, gdyby ludzie otrzymywali dodatkową zachętę w wysokości około 0,09 dolara za powrót do siłowni po opuszczeniu zaplanowanych zajęć, powiedziała prof. Katy Milkman.

„Oczywiście, kwota pieniędzy jest trywialna (nie bez powodu nazywamy nasze nagrody »mikro-zachętami«), ale zwraca uwagę na ideę unikania licznego unikania zajęć" - powiedziała prof. Katy Milkman za pośrednictwem poczty elektronicznej. „Okazało się, że dzięki temu aktywność fizyczna wzrosła o 27%”.

Według badania, popularyzacja ćwiczeń również zwiększyła częstotliwość, z jaką ludzie chodzili na siłownię.”Pokazując, że ćwiczenia są rosnącym trendem, byliśmy w stanie sprawić, że treningi wydają się być bardziej efektywne. To z kolei zwiększyło frekwencję na siłowni o 24% podczas naszej 4-tygodniowej interwencji” - powiedziała prof. Katy Milkman za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Heather Royer, profesor ekonomii zdrowia na Uniwersytecie Kalifornijskim w Santa Barbara, stwierdziła, że jednym z najważniejszych wniosków jest to, by ciągle wracać do ćwiczeń. Profesor Barbara Royer nie brała udziału w badaniu.

„Najlepiej działającą interwencją jest ta, która nagradza uczestników, aby wrócili na siłownię po treningu. To może oznaczać, że (jeśli) nie zrealizujemy naszych planów, powinniśmy spróbować zachęcić się do powrotu do naszych zajęć” - powiedziała prof. Barbara Royer.


W badaniu prześledzono nawyki ćwiczeń na siłowni u ponad 60 000 uczestników.

Dokąd to może zmierzać?

Badanie było pomocne dla tych, którzy mają nadzieję na włączenie ćwiczeń do swojego codziennego życia, ale wpływ badania wykracza poza ten obszar, powiedziała prof. Katy Milkman.

„Dowiedzieliśmy się trochę o tym, jak trudno jest zmienić nawyki, ale prawdziwym wkładem tego badania jest pokazanie, jak naukowcy społeczni mogą skorzystać na współpracy w dużych zespołach” - powiedział Brian Nosek, współzałożyciel Centrum Otwartej Nauki i profesor psychologii na Uniwersytecie Virginii. Profesor Brian Nosek recenzował badanie, ale nie brał udziału w jego przeprowadzeniu.

Profesor Katy Milkman powiedziała, że widzi, iż tego rodzaju badania mają duży wpływ na przyszłość.

„Istnieją liczne implikacje polityczne z tego rodzaju pracy,” powiedziała. „Kiedy mamy ważne pytanie dotyczące polityki i nie znamy najlepszej odpowiedzi, zebranie kilkudziesięciu naukowców w celu szybkiego wygenerowania pomysłów, a następnie przetestowanie ich wszystkich naraz jest wartościowym podejściem”.

Metoda ta została nawet wykorzystana do testowania najlepszych wiadomości, aby zachęcić ludzi do szczepienia się, dodała prof. Katy Milkman.

„Wprowadziliśmy masowe, oparte na współpracy podejście do eksperymentów w naukach społecznych, które nazywamy mega studium i twierdzimy, że w tym obszarze należy poczynić więcej inwestycji” - powiedziała. „Mega Studium polega na przeprowadzeniu wielu równoległych randomizowanych badań kontrolowanych, testujących różne hipotezy jednocześnie z tą samą zmienną wynikową, dzięki czemu możemy znacznie przyspieszyć tempo odkryć”.

Autor: 
Autor: Madeline Holcombe; Przekład: Magdalena Ambicka
Polub Plportal.pl:

Reklama