Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Alpine ostrzega przed ulgami w F1 dla Porsche i Audi

Reklama

czw., 04/21/2022 - 21:02 -- MagdalenaL

Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, z zadowoleniem przyjmuje zbliżające się wejście do Formuły 1 grupy VW, ale podkreśla, że nowe pojazdy powinny być traktowane sprawiedliwie w stosunku do obecnych producentów.

Firma VW ogłosiła niedawno, że Porsche i Audi zamierzają wejść do wyścigów po wprowadzeniu nowej formuły silników w 2026 r., po ostatecznym zatwierdzeniu zasad.

Nowy próg budżetowy dla jednostek napędowych ma obejmować dodatkowy margines dla nowych uczestników, którzy będą opracowywać swoje silniki w ciągu najbliższych trzech lat, aby zachęcić ich do wejścia na rynek.

Porsche i Audi mają prowadzić niezależne projekty, przy czym pierwszy z nich będzie rozwijany we współpracy z Red Bull Powertrains, a drugi będzie pochodził z bazy Audi Sport w Niemczech.

Zawodnicy obawiają się ewentualnej współpracy między tymi dwiema markami, która mogłaby pomóc im uzyskać więcej z budżetu niż by uzyskali w innym przypadku.

Pojawiają się także wątpliwości co do ewentualnego przeniesienia własności intelektualnej z Hondy do Porsche za pośrednictwem Red Bulla, co mogłoby podważyć twierdzenie producenta ze Stuttgartu, że jest on nowym graczem na rynku. Rossi twierdzi, że pojawienie się marek VW jest teoretycznie korzystne, ale tylko wtedy, gdy nie będzie szkodzić wieloletnim dostawcom.

„Myślę, że to miłe i dobre dla sportu” – powiedział portalowi Motorsport.com. „Jednak musimy zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Musimy sprawdzić i upewnić się, że dwa oddzielne zespoły to dwa oddzielne zespoły”.

„Musimy się dowiedzieć, czy jeśli wchodzą na arenę jako zespoły, to czy są to zespoły zawodowe, czy pochodzą z Porsche, z Audi, czy z Red Bulla lub Hondy? Czy są one traktowane w szczególny sposób, czy nie? Więc zasadniczo, czy sport będzie miał się lepiej, czy gorzej?”.


Laurent Rossi, Dyrektor Generalny Alpine F1, i Frederic Vasseur, Dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing.

Alpine nie jest jedynym producentem, który ma obawy – podobne opinie wyrazili szef zespołu Mercedesa Toto Wolff i szef Ferrari, Mattia Binotto.

„Nagłe faworyzowanie nowych uczestników powoduje, że dotychczasowi uczestnicy stają trochę na przegranej pozycji” – stwierdził Rossi.

„Myślę, że większość zespołów ma takie same obawy, ale szczególnie my, jako zespół wyścigowy, ponieważ przez ostatnie 20-40 lat zainwestowaliśmy dosłownie miliardy w układy poliuretanowe Renault”.

„Nie chodzi o to, żeby ktoś przyszedł i wziął lwią część tylko dlatego, że rozwinięto czerwony dywan. Bo to w istocie zakłóca nasz model biznesowy i zagraża wielu miejscom pracy”.

Autor: 
Autor: Adam Cooper / Tłumaczenie: Anna Bołtruczuk
Polub Plportal.pl:

Reklama