Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Skuteczne, a wcale nie trudne! – 3 minuty jogi przed snem, które rozluźnią staw biodrowy

Reklama

śr., 08/11/2021 - 02:03 -- MagdalenaL

Chcielibyście rozluźnić staw biodrowy, ale rozciąganie go może być bolesne. Nie należy się jednak tym przejmować! Celem zwiększenia elastyczności jest powolne i delikatne zwiększanie nacisku przy rozciąganiu, zamiast próbowania na siłę. Jeśli wykonacie te ćwiczenia przed pójściem spać, obrzęk nóg, zmęczenie i ból pleców polepszą się następnego ranka. Przedstawiamy rozciąganie bioder, które można wykonać 3 minuty przed snem!

Dlaczego staw biodrowy sztywnieje?

Staw biodrowy znajduje się między miednicą a kością udową. Podtrzymuje również górną część ciała i odgrywa rolę w stabilizowaniu ruchu dolnej części ciała podczas łączenia z miednicą i kością udową. Staw ten jest zaangażowany w codzienne ruchy, takie jak chodzenie, bieganie, czy po prostu stanie. Kiedy jest rzadko używany, jego zakres ruchu zmniejsza się i staje się on sztywny.

 

Trudności związane z posiadaniem sztywnego stawu biodrowego

Staw biodrowy jest największym stawem w ciele. Sztywne biodra mogą prowadzić do wielu przypadłości.

 

Wady:

  • Tendencja do opuchniętych nóg
  • Szybsze zmęczenie
  • Tendencja do przybierania na wadze
  • Słabe krążenie w dolnych partiach ciała, tendencja do zimnych nóg
  • Zniekształcenie miednicy prowadzące do złej postury ciała
  • Sztywne barki, bóle pleców, kolan
  • Większe prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji

 

Kiedy staw biodrowy sztywnieje, krążenie krwi i przepływ limfy również ulegają pogorszeniu, a produkty przemiany materii mogą być nieprawidłowo odprowadzane, co prowadzi do obrzęku i zmęczenia nóg, które często będą zimne. Ponadto, jeśli staw biodrowy nie jest używany, powiązanie mięśnie również ulegają osłabieniu, co zmniejsza metabolizm i ułatwia organizmowi przybieranie na wadze. Dodatkowo zniekształcenie stawu biodrowego wpływa na posturę ciała, co również ułatwia tycie.

 

Korzyści związane z rozciąganiem stawu biodrowego

Elastyczny staw biodrowy poprawia krążenie krwi i przepływ limfy, co skutecznie zmniejsza obrzęk nóg, ich zmęczenie jak również zmniejsza tendencję do zimnych nóg. Ponadto, zwiększa się metabolizm, co utrudnia przybieranie na wadze, a nawet ułatwia jej zrzucenie. W dodatku, gdy poprawiamy naprężenie stawu biodrowego, zwiększa się również elastyczność całego ciała, a sposób mocowania mięśni i tłuszczu zmienia się, co tworzy zgrabną linię ciała i nadaje ładny kształt biodrom.

 

Korzyści:

  • Zmniejszenie opuchlizny nóg
  • Mniejsze zmęczenie
  • Ułatwienie w zrzuceniu wagi
  • Poprawione krążenie
  • Większe napięcie mięśni, prawidłowa sylwetka
  • Kształtne nogi i biodra
  • Zmniejszenie sztywności barków i pleców
  • Mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia kontuzji

 

Porównując wady i zalety, zdecydowanie bardziej zaleca się rozciąganie stawu biodrowego.

 

Rozciąganie bioder 3 minuty przed snem

Ważne jest, aby nie próbować rozciągać się na siłę. Należy powoli rozciągać staw tak, aby podczas rozciągania była możliwość swobodnego oddechu. Filmik instruktażowy jest przyśpieszony i zaleca się wybranie prędkości ćwiczeń dostosowanej do swoich możliwości, w zgodzie z własnym oddechem.

 

Ćwiczenia krok po kroku

  1. Ustaw się w pozycji jak do raczkowania i oprzyj ręce nieco do przodu. Następnie rozluźnij obszar stawu biodrowego, wykonując koliste ruchy miednicą do przodu i do tyłu.
  2. Z poprzedniej pozycji, umieść lewą stopę po zewnętrznej stronie lewej ręki. Podczas wydechu wywieraj nacisk na lewą nogę tak, jakbyś próbował obciążyć ją swoim ciężarem.
  3. Połóż prawą rękę po zewnętrznej stronie maty, wypchnij lewe kolano lewą ręką na zewnątrz, aby otworzyć biodra i powoli oddychaj.
  4. Powtórz ćwiczenia dla prawej strony.

Link do filmiku: https://www.instagram.com/p/CSVX48Rhi3I/?utm_source=ig_embed

Instagram instruktorki: https://www.instagram.com/yuki.nakamura.yoga/

O autorce:

Yuki Nakamura to nauczycielka jogi. Od dziecka poświęcała się gimnastyce rytmicznej, a jako studentka należała do najlepszej drużyny w Japonii. Poznała jogę kiedy pracowała w biurze, a później została instruktorką jogi. Oprócz zajęć online i zajęć jogi w tokijskiej dzielnicy Itabashi prowadzi również prywatne i grupowe zajęcia. Prowadzi także pokazy jogi na sportowych imprezach, jak również modeluje dla czasopism i magazynów o jodze. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w gimnastyce rytmicznej i jodze uczy również pięknej postawy ciała i tego, jak je wykorzystać do poprawy elastyczności. „Lekcja relaksu umysłu i ciała” to jej motto, którego efekty łatwo poczuć i zrozumieć. Instruktorka w Lani Yoga.

Autor: 
Yuki Nakamura / tłum. Zuzanna Niemczyk
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama