Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Romelu Lukaku wzywa do spotkania pomiędzy zawodnikami a firmami z branży social media

Reklama

pt., 09/24/2021 - 14:24 -- MagdalenaL

Zdj. BBC

Lukaku ponownie podpisał kontrakt z Chelsea, opuszczając w sierpniu Inter Mediolan za 97,5 mln £

Romelu Lukaku stwierdził, że piłkarze mogą zrobić coś więcej w kontekście walki z rasizmem, niż tylko przyklękać i chce, aby firmy z branży social media spotkały się z zawodnikami w celu zmierzenia się z problemem nadużyć w sieci.

Snajper Chelsea uważa, że sam gest nie jest wystarczająco skuteczny, a zawodnicy wciąż doświadczają znieważania.

„Myślę, że możemy zająć silniejsze stanowisko,” powiedział CNN Lukaku.

„Przyklękamy, wszyscy klaszczą, ale czasami po meczu dochodzi do kolejnej zniewagi.”

28-latek dodał: „Powinniśmy po prostu usiąść przy stole i odbyć porządne spotkanie w tym temacie – w jaki sposób możemy przepędzić to zjawisko nie tylko z rozgrywek mężczyzn, ale także z rozgrywek kobiet.”

Zawodnicy Premier League przyklękali przed każdym meczem od wznowienia rozgrywek latem 2020 roku w ramach protestu przeciwko rasizmowi i dyskryminacji.

Kolega z zespołu Lukaku, Marcos Alonso, ujawnił wcześniej w tym tygodniu, że nie zamierza dłużej wykonywać tego gestu, ponieważ poczuł, iż przestaje on działać. Zamiast tego, będzie wskazywał na naszywkę „nie dla rasizmu” na swojej koszulce.

Napastnik Crystal Palace, Wilfried Zaha, przyjął podobną postawę w zeszłym sezonie.

Część klubów piłkarskich, zawodników, innych sportowców oraz instytucji sportowych przeprowadziła w kwietniu czterodniowy bojkot mediów społecznościowych w nadziei, że zachęci to firmy do  zajęcia bardziej zdecydowanego stanowiska przeciwko rasizmowi i seksistowskim atakom użytkowników.

Lukaku wierzy, że ten problem może zostać skutecznie zwalczony, jeśli wszyscy będą ze sobą współpracować.

„Jeżeli chcesz coś zatrzymać, naprawdę jesteś w stanie to zrobić,” dodał.

„My, jako zawodnicy, możemy powiedzieć: ‘Tak, zbojkotujemy media społecznościowe,’ ale myślę, że to te przedsiębiorstwa mają w obowiązku wyjść z propozycją rozmowy do drużyn, władz lub do samych zawodników i znaleźć sposób na zatrzymanie tego, bo myślę, że jak najbardziej mają taką możliwość.”

„Kapitanowie każdej drużyny i czterech, pięciu zawodników, tych największych osobistości w drużynie, powinni odbyć spotkanie z szefami Instagrama, władzami oraz FA (Związek Piłkarski w Anglii) i PFA (Związek Zawodowych Piłkarzy).”

„Piłka nożna to radość, i nie powinna być miejscem, gdzie czujesz się zagrożony z powodu opinii jakichś niedouczonych ludzi.”

Związek Piłkarski w Anglii ogłosił, że zwrócił się do Chelsea w celu podjęcia dialogu z Lukaku.

„Jesteśmy zawsze gotowi na rozmowy z zawodnikami na ten ważny temat, i zwróciliśmy się bezpośrednio do Chelsea, żeby zaaranżować dyskusję z Romelu, jeżeli będzie sobie tego życzył,” powiedział rzecznik FA.

Związek Zawodowych Piłkarzy również skontaktował się z Lukaku poprzez kapitana zespołu Cesara Azpilicuetę, aby omówić potencjalne spotkanie oraz nie przestaje zwracać się do zawodników oraz firm z branży social media w kontekście omawianego problemu.

Dostarczył on również tym firmom badań na temat powszechności przemocy online, które były wcześniej w tym miesiącu przedmiotem dyskusji podczas dochodzenia Komitetu Spraw Wewnętrznych w sprawie krzywd doświadczanych w sieci.

Według nowych anty-dyskryminacyjnych przepisów wdrożonych na początku sezonu 2021-22, kibicom uznanym za winnych znieważania grozić może dożywotni zakaz wstępu na wszystkie stadiony Premier League.

Instagram, który jest zarządzany przez Facebooka, ogłosił w zeszłym miesiącu, że wprowadził funkcje służące ograniczaniu obraźliwych wiadomości podczas „gwałtownych skoków” aktywności.

Te środki wprowadzono w odpowiedzi na rasistowski atak, którego doświadczyli w sieci Marcus Rashford, Bukayo Saka i Jadon Sancho po nietrafionych rzutach karnych w finale Euro 2020.

Twitter obwieścił, że automatyczne narzędzia wprowadzone w lutym pomogły platformie zidentyfikować i usunąć do sierpnia około 13 000 tweetów – z których 95% zostało zidentyfikowanych proaktywnie.

Mimo to, Związek Zawodowych Piłkarzy zwrócił się do Twittera z prośbą, by zaprzestali wybierania „prostej” opcji w walce z przemocą w sieci skierowaną w stronę piłkarzy, cytując nowe badania które pokazują, że liczba rasistowskich ataków w kierunku zawodników na social mediach wzrosła w drugiej połowie zeszłego sezonu o 48%.

Autor: 
Tłum.: Marcin Lejza
Polub Plportal.pl:

Reklama