Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Koniec pomarańczowego snu. CCC wycofuje się ze sponsorowania drużyny kolarskiej.

Reklama

śr., 06/10/2020 - 17:58 -- moderator2

Źródło: https://cccteam.eu/wp-content/uploads/2020/06/Post-Featured-Image-2.png

 

Wraz z końcem tego roku, CCC Team straci swojego tytularnego sponsora. Straty finansowe spowodowane pandemią koronawirusa, spowodowały, że pierwszą polską drużynę kolarską rangi World Tour spotkało zderzenie ze ścianą finansową. Oby tylko udało się od niej odbić.

Dowiedzieliśmy się o tym poprzez specjalne oświadczenie, które wczoraj wydało biuro prasowe CCC Team:

„Patrząc w przyszłość w 2021 roku CCC nie będzie już sponsorem tytularnym naszego zespołu, dlatego teraz aktywnie szukamy nowego sponsora tytularnego. Jesteśmy w niespotykanych czasach, ale jesteśmy przekonani, że istnieją firmy, które chcą inwestować w kolarstwo, zwłaszcza biorąc pod uwagę globalny wzrost popularności jazdy na rowerze w ostatnich miesiącach. Dzięki własności i licencji Continuum Sports z 2007 roku z amerykańskiej drużyny kontynentalnej staliśmy się jedną z największych drużyn na poziomie World Tour w peletonie w ostatnich latach i mamy zamiar to kontynuować ze wsparciem nowego sponsora tytularnego”- oświadczył Jim Ochowicz.

   CCC Team zaczęło swoją przygodę z kolarstwem na najwyższym szczeblu w 2019 roku. Polska firma przejęła wówczas licencje od amerykańskiego BMC. Wraz  z męską grupą, powstał kobiecy CCC-LIV oraz juniorski CCC Development Team. Największą gwiazdą polskiej drużyny był wówczas mistrz olimpijski z Rio i zwycięzca Paryż - Rouaix w 2017 roku Belg Greg Van Avermaet. W tym roku do CCC Team dołączyli kolejni kolarze z najwyższej półki, min. Włoch Matteo Trentin oraz Rosjanin Ilkur Zakarin.

   Niestety, wymarzony i najpiękniejszy sen kolarski każdej drużyny o nazwie World Tour, nie trwał w przypadku firmy CCC zbyt długo. Nam, czyli zwykłym kibicom nie pozostaje nic innego, jak tylko wierzyć w znalezienie nowego sponsora, dla polskiej drużyny. Jest to rzecz bardzo trudna, ponieważ obecny kryzys finansowy sprawia, że większość firm przede wszystkim stara się zabezpieczać finansowo i nie są zbyt skorzy do nowych wydatków. Lecz do końca 2020 roku, czyli do wygaśnięcia umowy sponsorskiej, zostało jeszcze pół roku. Jak to śpiewała Pani S. Celińska, w jednej ze swoich piosenek: „ Bo we mnie jest nadzieja, choć lekko siwa głowa. Nadzieja niepokorna, co ciągle wstaje nowa.” Ja jeszcze, co prawda na swojej głowie nie znalazłem siwego włosa, ale jestem optymistą i wieże, że przyjdzie mi kiedyś napisać artykuł o nowym sponsorze polskiej drużyny.

Autor: 
Jarosław Truchan
Polub Plportal.pl:

Reklama