Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Utrata wagi podczas spacerowania: program treningowy i przydatne wskazówki

Reklama

wt., 06/01/2021 - 20:58 -- MagdalenaL

Zdjęcie:  lzflzf/123RF

Utrata wagi podczas spacerowania nie jest utopią, zwłaszcza po skutecznym programie treningowym i wdrażaniu przydatnych wskazówek dotyczących utraty wagi. Tak, ponieważ spacerowanie jest istotną formą ćwiczeń, która oprócz tego, że pomaga nam zachować sprawność, wspomaga nasze zdrowie psychiczne i fizyczne dzięki licznym korzyściom płynącym z chodzenia.

Jednak spacerowanie jest łagodniejsze niż inne ćwiczenia, przez co często nie jest brane pod uwagę jako dobry sposób na schudnięcie. Nic bardziej mylnego: oto jak je wykorzystać.

Jak zacząć spacerować

Jak zacząć odchudzać się spacerując? Ważne jest, aby zaczynać powoli i stopniowo zwiększać czas trwania i intensywność. Wynika to z tego, że zbyt szybkie rozpoczęcie może nas bardzo zmęczyć i zdemotywować. Lepiej iść stopniowo, nawet spacerując przez 10-15 minut dziennie w tempie odpowiadającym własnym standardom, a następnie można wydłużyć czas marszu o 10-15 minut tygodniowo aż do godzinnego spaceru. Sukcesywnie można również zwiększać prędkość.

Spacerowanie, aby schudnąć, program do zrealizowania

Zdjęcie: maridav/123RF

Skuteczny program odchudzania wymaga konsekwencji i zaangażowania. Dość dobry programem na początek jest ten następujący, który można jednak zmienić w odniesieniu do dni. Jeśli nie mamy czasu, dłuższe spacery można podzielić na dwie różne pory dnia. W razie potrzeby można dodać 30-minutowy trening siłowy dwa razy w tygodniu .

  • Poniedziałek: 60-minutowy szybki spacer
  • Wtorek: wolny spacer
  • Środa: 30-minutowy szybki spacer
  • Czwartek: 30-minutowy szybki spacer
  • Piątek: 60-minutowy energiczny spacer
  • Sobota : 30-minutowy energiczny spacer
  • Niedziela: 30-minutowy energiczny spacer, po którym następuje godzina marszu w „normalnym” tempie

Beznamiętną radą jest to, aby nie skupiać się na liczbie kalorii i nie zadawać sobie pytania, ile trzeba chodzić, aby schudnąć 1 kg lub jak schudnąć, spacerując 30 minut dziennie. Po prostu… zacznijcie. Przekonacie się, że za kilka tygodni osiągniecie więcej niż zadowalające efekty.

Wskazówki dotyczące odchudzania podczas spacerowania

Aby szybko się nie znudzić, możecie zastosować te małe sztuczki, które zdecydowanie zrobią różnicę:

  • Od czasu do czasu zmieniajcie trasę: dzięki temu spacer będzie bardziej stymulujący. Podążanie ścieżką na wsi, nad brzegiem morza, w okolicy innej niż wasza, da Wam odpowiednią energię.
  • Zmieńcie czas spacerowania. Zgodnie z Waszym harmonogramem, jeśli zwykle spacerujecie rano, od czasu do czasu wybierzcie popołudnie lub wieczór.
  • Spacer z przyjaciółmi będzie przyjemniejszy.
  • Jeśli pójdziecie sami, upewnijcie się, że macie ze sobą odpowiednią playlistę z piosenkami, a nawet audiobooka.
  • Zwiększcie intensywność chodzenia, aby spalić więcej kalorii - pomocne może być chodzenie pod górę lub po nierównym terenie.

Spacerowanie przez godzinę dziennie: ile kalorii spalamy?

Spalanie kalorii podczas spacerowania jest raczej subiektywne lub, co lepsze, spowodowane jest połączeniem kilku czynników, takich jak wiek, płeć, waga początkowa, prędkość, każda różnica wysokości trasy.

Jednak w bardzo ogólny sposób można powiedzieć, że spacerowanie dziennie przez godzinę w średnim tempie (4,8 km/h) wiąże się ze spaleniem 200-230 kalorii.

Ile czasu zajmuje zobaczenie rezultatów spacerowania

Informacje na ten temat są pozytywne: utrata wagi podczas spacerowania jest możliwa. Szybki marsz ma również wiele zalet. Jednak szybsze efekty osiągnie się łącząc to ze zbilansowaną dietą, zdrowym trybem życia i kilkoma treningami w ciągu tygodnia. W ten sposób pierwsze efekty zobaczycie w ciągu 6-8 tygodni.

Autor: 
Roberta Favazzo, tłum. Izabella Saniewska
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama