Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

Nike planuje sprzedawać używane obuwie po obniżonej cenie jako „odnowione”

Reklama

czw., 04/15/2021 - 11:04 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Marika Godwin / Pixabay

Nike dołącza do marek wspierających zrównoważony rozwój. W poniedziałek znana marka ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży zwróconego obuwia po obniżonej cenie, w celu zmniejszenia ilości odpadów poużytkowych.

W ramach programu Nike Refurbished obuwie będzie czyszczone, a następnie rozprowadzane do niektórych sklepów Nike na terenie USA.

Obecnie ponad 75% produktów marki Nike zawiera materiały pochodzące z recyklingu, a firma kontynuuje prace nad nowymi modelami biznesowymi, aby przedłużyć żywotność odzieży i obuwia przy jednoczesnej ochronie środowiska.

Wszystkie modele obuwia zwróconego do sklepów producenta w ciągu 60 dni od daty zakupu będą mogły zostać odnowione w ramach projektu Nike Refurbished. Zanim rozpocznie się proces czyszczenia, obuwie zostanie sprawdzone oraz przydzielone do jednej z trzech kategorii: nowe, delikatnie zużyte lub z defektem optycznym, czyli plamami lub odbarwieniami. Kategorie te odpowiadają ocenom, kolejno: 1,2,3. Po dokonaniu oceny i czyszczeniu buty zostaną ponownie wystawione na sprzedaż po obniżonej cenie.

Do końca kwietnia, odnowione obuwie będzie możliwe do zakupu w 15 sklepach Nike. Firma planuje rozszerzyć program, tak by był dostępny w większości amerykańskich punktów sprzedaży detalicznej w 2021 roku oraz później, włączając dwa punkty na Florydzie i trzy w Kalifornii.

W ciągu najbliższych pięciu lat Nike planuje zmniejszyć swój ślad węglowy o połowę poprzez zwiększenie wykorzystania materiałów przyjaznych dla środowiska. Celem marki jest także dekarbonizacja łańcucha dostaw.

„Kiedy myślę o globalnym kryzysie klimatycznym i roli firmy takiej jak Nike, myślę o naszej misji i wartościach” – powiedział dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Nike, Noel Kinder, w oświadczeniu na stronie internetowej firmy. „Wraz z rozwojem czerpiemy wnioski z naszej dotychczasowej pracy, zarówno z niepowodzeń, jak i przełomów”.

Autor: 
Sandra Salathe, tłum. Klaudia Nikodem
Dział: 
Polub Plportal.pl:

Reklama