Zacząć, ale jak?

Że sport i regularna aktywność pozytywnie wpływa na zdrowie, jakość życia oraz na jego długość, wiadomo od zawsze. Od początku zastanawiano się jak trening ciała powinno się optymalnie zorganizować. Trzeba po prostu zacząć.

Można w każdym wieku zacząć uprawiać sport, co da nam pozytywne korzyści.

Poleca się najpierw wykonać podstawowe badania, jeśli od dłuższego czasu nie mieliśmy kontaktu ze sportem, w szczególności zaleca się to osobą powyżej 35 roku życia, gdyż są narażone na ryzykowne czynniki. Aby osiągnąć cel w sporcie, trzeba po prostu go lubić. Ćwiczenia w grupie bądź osobną są główną motywacją. Przy wyborze odpowiedniej dyscypliny sportowej pomogą nam trenerzy w siłowniach. Oni zatroszczą się o to, aby nas wesprzeć i stwierdzą, że początek jest wolny ale stopniowo można się podnosić. Oni zalecają także, aby zmieniać dyscypliny sport i próbować nowych, aby uniknąć obciążenia stawów i mięśni. Uprawianie sportu powoduje, że czujemy się lepiej, pracujemy nad koncentracją, stajemy się konsekwentni oraz osiągamy sukcesy. Poruszanie się polepsza naszą jakość życia oraz wydłuża życie a także stabilizuję swoje samopoczucie duchowe. Niezależnie czy uprawiamy jogę, gramy w tenisa, siatkówkę czy pływamy, ważne jest aby robić to regularnie. Optymalny trening powinien być przeprowadzony 3-4 razy w tygodniu przez około 30-40 minut, przy czym 5-10 minut to rozgrzewka, 15-30 minut trening oraz 5 minut odpoczynek. Dobre wyposażenie oraz sportowe ubranie są ważną częścią treningu. Ubranie powinno chronić nas przed przegrzaniem lub przed wychłodzeniem. Ważne jest także, aby zdrowo się odżywiać przy tym jeść owoce, warzywa, mniej mięsa i tłuszczu a więcej ryb oraz pić wodę co najmniej 2 lity dziennie. Prawidłowe odżywianie doda nam energii na cały dzień.

Autor: 
Jowita Kasiczak
Źródło: 

welt.de

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Potwierdź, że nie jesteś robotem: