Polish Arabic Chinese (Traditional) Czech English French Georgian German Greek Hindi Hungarian Italian Japanese Russian Serbian Spanish Swedish Turkish Ukrainian

12 największych korzyści z pływania

Reklama

śr., 06/03/2020 - 18:49 -- moderator2

Być może słyszałeś, że eksperci zalecają ludziom dorosłym uzyskanie 150 minut umiarkowanej aktywności lub 75 minut witalnej aktywności w każdym tygodniu. Pływanie to doskonały sposób na pracę całego ciała i układu sercowo-naczyniowego. Godzina pływania spala prawie tyle samo kalorii, co bieganie, bez żadnego wpływu na kości i stawy.

 

Pływanie jest czwartym najbardziej zaufanym źródłem popularnej aktywności w Stanach Zjednoczonych. Ale dlaczego, dokładnie? Istnieje wiele korzyści, które możesz zyskać dzięki regularnym okrążeńom pływackim. Kontuunuj czytanie, aby dowiedzieć się o korzyściach płynących z pływania i jak włączyć pływanie do swojej rutyny.

Korzyści:

 

1.Pływanie oddziałuje na całe twoje ciało

Jedną z największych zalet pływania jest to, że naprawdę działa ono na całe ciało, od stóp do głów.

 

Pływanie:

- zwiększa tętno bez stresu dla twojego ciała

- kreuje mięśnie

- buduje siłę

- buduje wytrwałość

 

Istnieją różne techniki, których można użyć, aby urozmaicić swój trening pływacki, w tym:

- żabka

- styl grzbietowy

- styl pływania na boku

- motyl

- styl pływania kraulem

 

Każda z tych technik pływania skupia się na innych grupach mięśni, a woda zapewnia delikatny opór. Bez względu na to, w jakiej technice pływasz, używasz większości swoich grup mięśniowych do poruszania się po wodzie.
 

2.Pływanie oddziałuje również na twoje organy oraz narządy

Podczas gdy twoje mięśnie są dobrze wytrenowane, twój układ sercowo-naczyniowy też. Pływanie sprawia, że twoje serce i płuca są silne. Pływanie jest tak dobre dla ciebie, że naukowcy podzielają to zdanie, że może nawet zmniejszyć ryzyko śmierci. W porównaniu z osobami nieaktywnymi zawodowo, pływacy mają około połowy ryzyka śmierci. Niektóre inne badania wykazały, że pływanie może pomóc obniżyć ciśnienie krwi i kontrolować poziom cukru we krwi.
 

3.Pływanie jest odpowiednie dla osób z urazami, artretyzmem i innymi schorzeniami

Pływanie może być bezpieczną opcją ćwiczeń dla osób z:

- artretyzmem

- z urazami

- niepełnosprawnością

Pływanie może nawet pomóc zmniejszyć część bólu lub poprawić regenerację po kontuzji. Jedno z badań wykazało, że osoby z chorobą zwyrodnieniową stawów zgłaszały znaczne zmniejszenie bólu i sztywności stawów oraz doświadczały mniej ograniczeń fizycznych po zaangażowaniu się w takie czynności jak pływanie i jazda na rowerze.

Co ciekawsze, między tymi dwiema grupami korzyści były niewielkie lub żadne. Tak więc, pływanie wydaje się mieć wiele z tych samych korzyści, które często przepisywane są ćwiczeniom lądowym.
 

4. Pływanie to dobra opcja dla osób z astmą

Wilgotne środowisko basenów krytych sprawia, że pływanie jest wspaniałą aktywnością dla osób z astmą. Nie tylko to, ale także ćwiczenia oddechowe związane ze sportem, takie jak wstrzymywanie oddechu, mogą pomóc zwiększyć pojemność płuc i uzyskać kontrolę nad oddychaniem.

Niektóre badania sugerują, że pływanie może zwiększyć ryzyko zachorowania na astmę z powodu środków chemicznych używanych do leczenia basenów. Porozmawiaj z lekarzem o potencjalnym ryzyku związanym z pływaniem w przypadku astmy i, jeśli to możliwe, poszukaj basenu, w którym używa się słonej wody zamiast chloru.

5. Pływanie jest korzystne również dla osób z stwardnieniem rozsianym

Dla osób ze stwardnieniem rozsianym  pływanie może być również korzystne. Woda sprawia, że kończyny są wyporne, co pomaga wspierać je podczas ćwiczeń. Woda zapewnia również delikatny opór.

W jednym z badań, 20-tygodniowy program pływania zaowocował znacznym zmniejszeniem bólu u osób ze stwardnieniem rozsianym. Osoby te również wykazały poprawę z objawami takimi jak zmęczenie, depresja i niepełnosprawność.
 

6. Pochodnie kalorii

Pływanie to skuteczny sposób na spalanie kalorii. Siedemdziesięcio kilogramowa osoba spala około 423 kalorii na godzinę, podczas gdy pływanie odbywa się w niskim lub umiarkowanym tempie. Ta sama osoba może spalić do 715 kalorii na godzinę, pływając w bardziej energicznym tempie. Osoba o wadze dziewiędziesięciu kilo wykonująca te same czynności spala od 528 do 892 kalorii na godzinę. Osoba ważąca około sto dziesięć kilo może spalić między 632 a 1068.

Aby porównać te liczby do innych popularnych aktywności o niewielkim wpływie na środowisko, ta sama siedemdziesięcio kilogramowa osoba spaliłaby tylko około 314 kalorii idąc 3,5 mili na godzinę przez 60 minut. Joga może spalać tylko 183 kalorie na godzinę. A eliptyczny trener może spalić tylko 365 kalorii w ciągu tej godziny.
 

7. Pływanie poprawia twój sen

Pływanie może mieć moc, która pomoże ci lepiej spać w nocy. W badaniu na osobach starszych z bezsennością uczestnicy zgłaszali zarówno wzrost jakości życia i snu po zaangażowaniu się w regularne ćwiczenia aerobowe.

Prawie 50 procent osób starszych doświadcza pewnego poziomu bezsenności, więc jest to doskonała wiadomość. Badanie koncentrowało się na wszystkich rodzajach ćwiczeń aerobowych, w tym eliptycznych, Stairmaster, rowerowych, basenowych i filmowych.

Pływanie jest dostępne dla szerokiego grona osób, które zajmują się zagadnieniami fizycznymi, które sprawiają, że inne ćwiczenia, takie jak bieganie, są mniej atrakcyjne. To może sprawić, że pływanie będzie dobrym wyborem dla osób starszych, które chcą poprawić swój sen.
 

8. Pływanie poprawia samopoczucie

Naukowcy ocenili niewielką grupę osób z demencją i zauważyli poprawę nastroju po uczestnictwie w 12-tygodniowym programie wodnym. Treningi pływackie i wodne są nie tylko psychologicznie korzystne dla osób z demencją. Wykazano, że ćwiczenia wpływają na poprawę nastroju również u innych osób.
 

9. Pływanie pomaga radzić sobie ze stresem

Naukowcy badali grupę pływaków bezpośrednio przed i po pływaniu w YMCA w New Taipei City na Tajwanie. Spośród 101 badanych, 44 osoby zgłosiły lekką depresję i poczucie stresu związanego z szybkim tempem życia. Po zakończeniu pływania, liczba osób, które nadal zgłaszały stres spadła do zaledwie ośmiu.

Podczas gdy należy przeprowadzić więcej badań w tej dziedzinie, naukowcy dochodzą do wniosku, że pływanie jest potencjalnie skutecznym sposobem szybkiego łagodzenia stresu.
 

10. Pływanie bezpieczne w czasie ciąży

Kobiety w ciąży i ich dzieci mogą również czerpać wspaniałe korzyści z pływania. W jednym z badań u zwierząt wykazano, że pływanie szczurów w ciąży zmienia rozwój mózgu u ich potomstwa. Może ono nawet chronić dzieci przed typem problemu neurologicznego zwanego hipoksją i niedotlenieniem, ale potrzeba więcej badań. Oprócz potencjalnych korzyści dla dziecka, pływanie jest czynnością, która może być wykonywana we wszystkich trzech trymestrach.

Inne badanie nie wykazuje żadnych negatywnych skutków pływania w basenach chlorowanych w czasie ciąży. W rzeczywistości, kobiety w ciąży, które pływały w okresie wczesnej do połowy ciąży, miały mniejsze ryzyko przedwczesnego porodu i wad wrodzonych.

Należy pamiętać, że podczas gdy pływanie jest generalnie uważane za bezpieczne w czasie ciąży, niektóre kobiety mogą mieć ograniczenia aktywności z powodu komplikacji w czasie ciąży. Porozmawiaj ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem nowych programów ćwiczeń w czasie ciąży, a jeśli masz komplikacje, zapytaj o aktywności, które są bezpieczne.
 

11. Pływanie jest wspaniałe również dla dzieci

Dzieci potrzebują minimum 60 minut ćwiczeń aerobowych każdego dnia. Dziecko nie musi traktować pływania jako obowiązek. Pływanie jest zabawą i nie musi sprawiać wrażenia formalnego treningu.

Twoje dziecko może brać udział w lekcjach pływania strukturalnego lub być częścią drużyny pływackiej. Nieustrukturyzowany czas pływania to kolejna solidna opcja pozwalająca dzieciom się poruszać.

12. Pływanie nie jest drogie

Pływanie może być również niedrogą opcją ćwiczeń w porównaniu do innych, takich jak jazda na rowerze. Wiele pływalni oferuje przystępne stawki. Niektóre szkoły publiczne i inne centra oferują godziny pływania za darmo lub według ruchomej skali w zależności od dochodów.

Jeśli nadal martwisz się kosztami dołączenia do pływalni, skontaktuj się z pracodawcą lub z ubezpieczeniem zdrowotnym. Niektóre oferują zwrot kosztów za przystąpienie do programu fitness.
 

Ryzyko

Pływanie jest bezpieczne dla większości ludzi. Jak w przypadku każdego treningu, istnieje pewne ryzyko związane z pływaniem. W przypadku kontuzji lub pewnych schorzeń, przed rozpoczęciem okrążeń pływackich należy skonsultować się z lekarzem. Ogólnie rzecz biorąc, dobrym pomysłem jest skontaktowanie się z lekarzem przy każdym rozpoczęciu nowego programu ćwiczeń.
 

Osoby z chorobami skóry, takimi jak na przykład łuszczyca, mogą być bardziej podrażnione w chlorowanej wodzie basenowej. Twój lekarz jest twoim najlepszym źródłem informacji na temat unikalnych dla twojego zdrowia wytycznych.

Autor: 
Ashley Marcin / tłum. Kuba Czarkowski
Zagłosowałeś na opcję 'down'.
Polub Plportal.pl:

Reklama