Jak zachować ładną figurę?

W współczesnym społeczeństwie wygląd zewnętrzny kobiet ma stosunkowo duże znaczenie. Żeby osiągnąć sukces, trzeba dziś mieć nie tylko czarującą twarz, ale i ładną figurę. Często posiadaczki talii osy nie mogą zachować swojego zewnętrznego wyglądu dlatego, że z czasem nabierają zbędnych kilogramów. Żeby tak nie przytrafiło się, należy trzymać się prostych rad i pewnych zasad.

Doprowadzić ciało do porządku często pomagają zajęcia jogi, pływanie, aktywny odpoczynek. Ale większe znaczenie należy nadać odżywianiu.

Jak odpowiednio odżywiać się, żeby zachować figurę

Nie wolno głodować. Jeśli organizm będzie odczuwał uczucie głodu, zacznie robić tłuszczowe zapasy po każdym przyjmowanym posiłku. Dlatego lepiej jeść często, do 6 razy na dzień. Porcje, oczywiście, powinny być nieduże. Jednak organizownie dni ścisłej diety raz w tygodniu jest nawet bardzo pożyteczne. Jeżeli zaplanowane jest wyjście na uroczystość, to obowiązkowo trzeba zjeść wcześniej, żeby nie spożywać za kalorycznych przekąsek lub wróciwszy do domu nie brać się za jedzenie.

Nie warto jeść 3-4 godziny przed snem o tyle, o ile źle się ono przyswaja. Kolacja powinna być lekka i obejmować produkty białkowe. Wszystkie tłuszcze oraz dania kaloryczne można zostawić na śniadanie, kiedy przemiana materii jest szybsza. Należy pamiętać, że mięso i ryby nie łączą się z krochmalem. Te produkty należy stosować ze świeżymi warzywami lub chociażby zbożami.

Codziennie koniecznie trzeba jeść świeże warzywa i owoce. Nie warto robić z nich sałatek z majonezem. Dla smaku użyjcie słonecznikowego lub oliwkowego masła, jogurtu lub soku z cytryny.

Niezbędnym jest prowadzenie prawidłowego, zdrowego trybu życia i utrzymywanie go. Zrezygnujcie z tłustych, pieczonych oraz bardzo słodkich dań, jeśli negatywnie wpływają one nie tylko na figurę, ale i na ogólny stan waszego zdrowia. Należy w pełni zapomnieć o przegryzkach, półfabrykatach oraz pozostałych fast foodach. W miarę możliwości trzeba preferować tylko naturalne produky.

Wychowanie fizyczne i gimnastyka dla ładnej figury

Większe znaczenie mają fizyczne obciążenia. Aqua aerobik, zajęcia, na których spędzicie czas optymalnie 2-3 razy w tygodniu, pozwoli wprowadzić ciało w napięcie, a także umożliwi pozbycie się niepotrzebnych centymetrów w talii. Każda gimnastyka wyśmienicie wzmacnia ciało, udoskonala mięśnie i skórę. Należy poświęcać aktywności dość uwagi, ale nie przeciążać się. Odpoczynek ma duże znaczenie, takie jak danie organizmowi możliwości regeneracji sił i dostosowania się.

Dla zachowania figury, trzeba spożywać mniej energii, niż zużywa się w rozciągłości dnia. Jeśli nie mamy możliwości, żeby odwiedzić sportowy klub lub centrum fitness, można z sukcesem ćwiczyć w domu. Należy nabyć elementarny inwentarz sportowy (hula hop, hantle, skakanka) i wypełniać zadania ukierunkowane na trening mięśni oraz symulację układu sercowo-naczyniowego.

Stałe, umiarkowane treningi pozwolą poczuć lekkość ciała, eliminują uczucie słabości i niedomagania. Będziecie piękni!

Przetłumaczyła : Marta Magoń.

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Potwierdź, że nie jesteś robotem: