Pięć złotych zasad fitness-treningów

Po prostu chodzić na treningi lub na salę sportową - to męczące, mało efektywne i w ogóle niemodne! 

Teraz trendem jest chodzić na fitness z regułami. Według jakich reguł, zapytacie? Według złotych! Więc dzisiaj przedstawimy wam pięć złotych zasad fitness-treningów!

1. Zajęcia powinny mieć sprecyzowany cel. Niełatwo „schudnąć do lata”, „zmniejszyć objętość talii o 10 centymetrów do 9 maja”. Lepiej jeden, wielki cel rozbić na kilka etapów – 3 centymetry do lutego, 3 do kwietnia itd. Wtedy to będzie wyraźne, w jakimś stopniu szybko dojdziecie do rezultatów i oczekiwania zyskają całkiem wyraźne efekty.

2. Rozgrzewka - dla nas to wszystko. Leniwe rozciąganie w ciągu dziesięciu minut przed ćwiczeniami nie należy uważać za drogocenne przygotowanie do ciężkich obciążeń. Sens rozgrzewki – nasycić mięśnie krwią, żeby unikać ogromnych urazów włókien mięśniowych i poprawić ich wzrost. Jak zrobić to efektywnie? Za pomocą aktywnych ruchów oraz częstszym bicia serca – skoki na skakance, wyrzuty itd.

3. Ciało wymaga zmian! Specjaliści zalecają nie koncentrować się na jednym rodzaju sportu – zawsze trzeba wnosić różnorodność w grafik treningowy, inaczej ciało przyzwyczai się do niezmiennego obciążenia i efekt staje się minimalny.

4. Nie odmawiajcie sobie jedzenia! Być na diecie i spędzić pół dnia na siłowni – bardzo poważny błąd. Dla treningów potrzeba paliwa. Paliwo to jedzenie. Naturalnie, trzeba rzetelnie przejrzeć swoje racje, wesprzeć się na białkowym pożywieniu i jak można - spożytkować więcej wody!

5. Odpoczywajcie! Tak, tak, dokładnie tak! Zamęczanie siebie doprowadzi do wyczerpania i utraty sił, kategorycznie tak nie wolno! Kiedy trudzicie się, mają miejsce mikroskopijne urazy mięśni i na ich wznowienie trzeba czasu oraz pełnowartościowego odpoczynku. Jeśli trenujecie z dnia na dzień bez odpoczynku, to nie pompujecie mięśni, a niszczycie je.

I najważniejsze, najbardziej złota, tajna zasada – lepiej poprosić specjalistę, niż zajmować się na własną rękę. Nawet jeśli kupiliście fitness tropiciel z pulsometrem i chcecie zajmować się w domu, a nie na sali, to na początku należy uzyskać fachową konsultację u doświadczonego fitness-trenera, a następnie zacząć intensywną walkę o osiągnięcie postawionego celu.

Przetłumaczyła: Marta Magoń

Dodaj komentarz

CAPTCHA
Potwierdź, że nie jesteś robotem: